Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi

Atatürkün gençliğe hitabesi
Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi#KurabiyeciMiss
Ey Türk gençliği !
Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet mühafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek dâhili ve harici bedhahların olacaktır. Bir gün, istiklâl ve cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkan ve şeraitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerait, çok namüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın bütün kaleleri zapt edilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şeraitten daha elim ve daha vahim olmak üzere, memleketin dâhilinde iktidara sahip olanlar gaflet ve delâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsi menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr u zaruret içinde harap ve bitap düşmüş olabilir.
Ey Türk istikbalinin evlâdı ! İşte bu ahval ve şerait içinde dahi vazifen, Türk istiklâl ve cumhuriyetini kurtarmaktır. Muhtaç olduğun kudret , damarlarındaki asil kanda mevcuttur.



16 yorum:

  1. Dediklerinin hepsi oldu bir bir, Türk gençliği uyumasın artık, ne olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir umut hatırlatmak istedim Handan 😔. İnşallah uyanırlar, yoksa çok geç olacak ! Yoksa diye düşünmek bile istemiyorum 😔😔

      Sil
  2. Ahhhh canım Zehrammmm
    Umuyorum ki Türk Gençliği kendilerine verilen emanete hıyanet etmeyecektir.
    Damarlarındaki asil kandan güç alarak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tigrisimm öyle umuyordum ama yanılmışım o kadar şaşkın ve bir o kadar üzgünüm 😢. Kırgınlığım ise hiçbir kelimeye sığmıyor 😔

      Sil
  3. Gençliğe Hitabe'deki her şey birer birer gerçekleşiyor diye. Allah'ım artık yardım etsin tüm Atatürkçülere....Aminnn.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen eşime diyorum ki Atatürk kesinlikle gelecekten gelmiş olmalı. Bu kadar öngörü nasıl oluyor ve bu gün bile bizler bunu başaramıyoruz anlayamıyorum Müjdecim 😔. O kadar üzgünüm ki söz bulamıyorum 😢

      Sil
  4. Çok anlamlı🙏🏻 Gençlerin vatanına sahip çıkması ümidi ile... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ümitler kırılsa bile tükenmemeli diye düşünüyorum sevgili Persephone 😔. Şimdi daha bir dik durmalıyız sanırım. Artık hata payı kalmadı ama dilerim bu son hata olur ve yeniden silkeleniriz. Çok teşekkür ederim benden de kocaman sevgiler ❤

      Sil
  5. Her bir kelimesi ne kadar da anlamlı aslında. Atam... ne çok ihtiyacimiz var sana...
    Paylaşım için teşekkür ederim sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl anlamlı sevgili Çağla. Hem de ne çok ihtiyacımız var 😔. Bunu söylerken bile nefesim daralıyor. İnşallah çocuklarımız için gelecek güzel günler barındırıyordur içinde. Ben çok teşekkür ederim ziyaretin ve güzel yorumun için hoşgeldin sefalar getirdin 😊. Sevgilerimle ❤

      Sil
  6. Ne güzel bir paylaşım Zehra Hanım. Kutlarım sizi. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nahide hanım o zamanlardan geleceği gören bir Ata'nın gençlere öğüdünü hatırlatmak istemiştim sadece bir umutla 😔. Benden de kocaman sevgiler ❤

      Sil
  7. güzel paylaşım sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Yaşampare benden de kocaman sevgiler ❤

      Sil
  8. Atatürk ne ileri görüslü ne büyük insanmis. Her seyi bilmis.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl bir ileri görüş, sanki gelecekten gelmiş gibi. Benimde aklım almıyor Deryacım. Teşekkür ederim Sevgilerimle ❤

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.