Pirinçli Ispanak Yemeği..

Temel Reis'i hatırlayanınız varmı? Safinaz'ı, Kaba sakalı =).

KurabiyeciMiss

Biz abimle ıspanağı hiç sevmezdik ama çocukluğumuzun siyah beyaz kahramanı Temel Reis'i de izledikçe sevmesekte ona benzemek için birbirimizle yarış ederdik, ben daha çok yedim daha güçlüyüm diye =). komik olan ben zaten safinaz gibi bir şeyim o zamanlar, düz bir çizgi yani ve abime o cılız kollarımı açıp olmayan pazularımı gösterirdim bak benimkiler daha büyük çünkü ben daha çok yedim diye =). Şimdi ki çocuklar sanırım bizim kadar saf değil =). Hatta o kadar uyanıklar ki Temel reisi bile dereye susuz götürüp, susuz getirirler o derece yani!..
Ispanağın Faydaları çok gerçekten tabii ki hiçbirimizi Temel Reis yapmadı, yapmıyor da ama çocuklara ıspanak yedirmenin de en güzel yoluydu inkar etmemek lazım. Yani Safinaz'ın hakkını da Safinaz'a teslim etmek lazım =).
Ispanağın faydalarını kısaca özetlemek gerekirse öncelikle çok güçlü bir antioksidan olduğunu söyleyebilirim. Yani ıspanakta,
-C, A, E ve K vitaminleri yönünden oldukça zengin. bunun yanında bol miktarda
 protein ve demir, magnezyum, manganez, kalsiyum, potasyum, bakır, fosfor, selenyum, omega-3 yağ asitleri, çinko ve folik asit bulunuyor. ayrıca kalorisi, yağ oranı ve kolesterol oranın da ki düşüklük ıspanağı daha da kıymetli bir sebze yapıyor.
-Folik asit bebeklerin sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesinde, santral ve sinir sistemi gelişiminde oldukça faydalı bu da ıspanakta yeterince var.
-ıspanakta bulunan K vitamini kemik gelişimi açısından oldukça önemli ve kemik erimesi, kemikte kitle azalmasını azaltıyor. Ispanak yaşa bağlı oluşan halk arasında sarı nokta denilen göz hastalığına da koruyucu bir etki yapıyor ve yakalanma riskini azaltıyor.
-için de bulunan maddeler  kalp damar sağlığımıza iyi gelirken, kanserin pek çok çeşidinden de bizleri koruyor =).

Pirinçli Ispanak Yemeği

Tabii bu yeşil, küçük bi o kadar faydalı yiyeceğin zararları da yok değil malesef.
Kısaca zararlarına değinecek olursak mesela ıspanak nitrat, nitrit ve histamin bakımından zengin olması sebebiyle gıda zehirlenmelerine yol açabiliyor o yüzden de pişirildikten sonra hemen tüketilmesi gerekiyor.  Ayrıca idrar yollarında taş olanlar ve ürik asit seviyesi yüksek olanlar, mide ülseri olanlar ile Eklem iltihabı olanlar da  ıspanağı daha az tüketmeliler.
Ben daha önce hiç ıspanaktan zehirlenmedim ve zehirlenen bir tanıdığım da olmadı ama uzmanlar böyle söylüyor. Merak ettim şimdi siz hiç ıspanaktan zehirlendimiz mi? Veya bu durumla karşılaşan bir yakınınız oldumu? =(

Ne diyelim o zaman azı karar çoğu zarar. Gerektiği kadar, kararın da ıspanak tüketmekten de vazgeçmeyelim. Hafta da en az bir kere. Sonuçta faydası zararından daha çok =).
Şimdi biz faydalarını göz önüne getirerek güzel bir ıspanak yemeği yapalım. Haydi yıkansın Ispanaklar bu akşam ıspanak yemeği var =))

Pirinçli Ispanak Yemeği



Malzemeler;


1kg Ispanak
1 küçük çay bardağı (ince belli) pirinç
1 adet Kuru Soğan
1 çorba kaşığı salça
1 su bardağı su
Yeteri kadar sıvı yağ, tuz
Arzuya göre karabiber


Yapılışı;

Ispanakları temizleyip sirkeli suya koyuyoruz. 5-10 dakika beklettikten sonra iyice yıkayıp irice doğruyoruz. tencerimize yağımızı ilave edip küp küp doğradığımız soğanlarımızı ekliyoruz. pembeleşene kadar kavrulan soğanlarımıza salçamızı ekleyip iyice kavuruyoruz. Doğradığımız ıspanaklarımızı kısım kısım ilave edip (büyük ihtimalle tencerimiz bir kerede hepsini almayacaktır) bir iki çevirdikdikten sonra 1 çay bardağı pirincimizi, tuzumuzu ve arzuya göre karabiberimizi de ilave edip suyunu koyuyoruz ve kısık ateşte pirinçler yumuşayıncaya kadar  pişiriyoruz. 


                                                                      AFİYET OLSUN =)






KurabiyeciMiss



16 yorum:

  1. Çocukken de çok severdim ben Zehra'cığım çünkü rahmetli annem de güzel yapardı bu yemeği, sarımsaklı yoğurtlu filan bayılıyorum, şimdi canım çekti yahu...yalnız yıkamasına çok üşeniyorum:( eline sağlık. Afiyet olsun. :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken pek sevmesem de şimdi çok severek tüketiyorum Müjdecim =). İnsan büyüdükçe her şey gibi damak zevki de değişiyor =). Saplarını temizledikten sonra sirkeli suya koyup 5-10 dakika bekletirsen yıkaması daha kolay oluyor. Böylece bütün zararlı maddelerden de temizlenmiş oluyor. Teşeklür ederim güzel yorumun için. Sevgilerimle ♥♥

      Sil
  2. Çocuklara az Safinaz taklidi yapmamıştım ıspanak yedirirken :) Teeemeeel diye bağırırken lokmalar lüp lüp gidiyordu.

    Ben sarımsak, nane, limon ve haşlanmış mercimek de koyuyorum içine, nefis oluyor bir de öylesini denemelisin.

    Bizim evde de kış boyu en geç on günde bir pişer. Benim canım çıkıp ıspanak yıkarken sofrada yine mi ıspanaaaak dışında bir nida duyamamak acı verici oluyor tabi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha safinaz taklidi haa o da güzelmiş ben klasik yöntem aç ağzını bak uçak geliyor diyordum 😄😄. Sarımsak bende koyuyorum genelde ama nane ve limon hiç denememiştim! Hele mercimeği hiç duymamıştım. Pirincin yerinemi koyuyorsun yoksa pirinçte koyuyormusun? Deneyeceğim mutlaka Handancım önerin için çok teşekkür ederim ama sorulara cevap bekliyorum 😊. Ahhh sorma o kadar zahmetten sonra bir de beğendirememek gerçekten çok üzücü 🙄. Sevgilerimle

      Sil
  3. Çocukluğumdan beri ıspanakla yıldızım bir türlü barışmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama işte faydaları da çok bi şekil de tüketmekte fayda var ama damak zevki değişebiliyor tabii ki 😄. Allah'tan çok çeşitli şekillerde pişirilebiliyor. Böreğinidemi sevmiyorsunuz? Ben bir ıspanaklı kek yapıyorum nefis oluyor 😄. Onun tarifini de vereceğim yakında eminim ona hayır diyemeyeceksiniz 😄. Sevgilerimle.

      Sil
  4. bayılırım ıspanak yemeğine canım. ıspanakları yıkarken de düşer bayılırım :D ahaha yıkama işi olmasa şunun ne güzel olurdu di mi :) ben en az 4 defa sudan geçiriyorum. Önce tuz ve sirkeli suda bekletiyorum senin gibi. o kumunu çamurunu çözüyor. sonra tekrar tekrar .. :D
    gülün dikeni olmalı ama değil mi :)
    ellerine sağlık canım benim. afiyet olsun sağlık versin inşallah <3<3<3 keyifli günler zehracım ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh sorma Derya'cım ya o yıkama sorunu sanırım milli bir sorun 😄. Sirke gerçekten işimizi kolaylaştırıyor. Ahaha aman sakın düşüp bayılma Deryacım Dikkat et kendine 😄. Ispanağı sevmen ne güzel çok faydalı bir sebze gerçekten =). Çok teşekkür ederim canım benim. Sevgilerimle 💖💕

      Sil
  5. Harika olmuş.Ellerine sağlık canim
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim İnci, güzel yorumun için 😊. Sevgiler benden olsun huzurla kal 🤗.

      Sil
  6. holeeeeeey iyi fikiirr haftasonu yapcaaaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deepp hoşgeldin 😄. Nihayet seni de buralar da görmek ne güzel çok sevindim gerçekten 😁.

      Sil
  7. Ne kadar eğlenceli bir yazı olmuş canım. Temel Reis sayesinde ıspanak yemeğini sevenlerdenim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel 😊. Sanırım temel Reis her çocuğa ıspanağı bir şekilde yedirdi 😄. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için beğenmene çok sevindim. Sevgilerimle.

      Sil
  8. Aynen bu tarifin üzerine bir de limon sıktım mı, tadına doyamam ben. Ellerine sağlık Zehram

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Limon daha önce denememiştim hiç Medinecim. Bir dahaki sefere öyle deneyeceğim çok merak ettim 😊. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için sevgilerimle canım benim ❤

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.