Babamın Kaleminden

Babamın kaleminden & KurabiyeciMiss


Babamın kaleminden,



PARA

Para...dedim,
Kınından sıyrıldı paslanmış hançer
İpek oldu.
*
Para...dedim,
Yelesini yoldu bütün aslanlar
Köpek oldu.
*
Para...dedim,
Şeklini unuttu yuvarlak dünya
Dört köşe oldu.
*
Para...dedim,
Yaldızını döktü altın sürahi
Bir şişe oldu. 
*
Para...dedim,
Namusunu bıraktı erkek ile kadın 
Namussuz oldu.
*
Para...dedim,
Suratlar değişti, fikir değişti
Öfkeler neşe oldu.
*
Para...dedim,
"Geber kahrol" diyen küflü dudaklar
Yaşa!...çok yaşa!...oldu

                             Dursun Lebe...






Babamın kaleminden & KurabiyeciMiss






KurabiyeciMiss
KurabiyeciMiss











53 yorum:

  1. Bunlar ne kadar doğru, üzücü ve etkileyici bir şiir.
    Ne kadar da tanıdık. Her mısrasına hayattan yüzlerce örnek var.
    :(
    Babanıza ait öyle mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevgili Kubad babama ait defterinin arasında bulunca paylaşmak istedim. Çok tanıdık hemde o kadar çok tanıdık ki her satır :(. Çok teşekkür ederim değerli yorumun için sevgilerimle ❤.

      Sil
  2. İnsanın sınandığı en büyük konulardan biri ya da en büyüğü mü acaba? Bütün dünyada olup biten kötülükler daha çok diyen insanın hırsından kaynaklanmıyor mu? Benim babam da "İtibar para ile satın alınmaz" derdi. Öyle gördük, büyüdük, yaşıyoruz çok şükür. Babalar candır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım sınanmanın en büyüğü (tabii evladı saymazsak) bu haklısın sevgili Begonvil. Bütün kötülüklerin, acıların, nihayetinde ölümlerin sebebi para hırsı. Keşke ilk öğreneceğimiz değer yetinmek olsa. Adil ve eşit bir düzen olsa o zaman para belkide bu kadar acı vermezdi insana :(. Benim babam da hep öyle derdi ne güzel bir tesadüf. Babam da paranın satın alamayacağı şeylerde var derdi onur gibi gurur gibi nurlar için de yatsın :(

      Sil
  3. Babacigin ne kadar dogru yazmis 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Deryacım. Parayı amaç değil de araç olarak görürdü babam hep. Canı yanmış olmalı bu şiiri yazdıracak kadar. Sevgilerimle ❤

      Sil
  4. İnsanoğlunun parayla cebelleşmesi yüzyıllardır bitmedi.Babanızın kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Yurdagül sanırım bitmeyecekte :(
      Sevgilerimle ❤

      Sil
  5. Oyyyyy canımmmm nurlar içinde yatsın
    Ne güzel de yazmış parayı ahhhhhh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tigrisimm amin inşallah duaların kabul olsun :(. Hissettiklerini ve sanırım can acısını yazmış canım babam :(

      Sil
  6. Canimm, babanın yüreğine sağlık.Tanan bir şair olsaydı eminim herkesin bildiği bir şiir olurdu.Damarlarımızdaki asil kanın nereden geldiği de belli oluyor;)
    Güzeller güzeli küçük kızı da öpüyorum kocaman💖💖💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babamın defterini karıştırırken buldum bu şiiri bir kağıda yazmış, dörde katlayıp defterin arasına koymuş. Babam bütün hayatı boyunca paraya verilmesi gerektiği kadar değer verdi ve bize de öyle öğretti. Bu şiiri yazdıracak ne yaşadı bilmiyorum hiç bahsetmedi de zaten :(. Şiiri bulduğumda çok ağladım. Özlem daha bir yaktı içimi. Paylaşmam gerekiyor diye düşündüm. Çok teşekkür ederim Autülcüm bu güzel sözlerinle çok mutlu ettin beni. Ayrıca da çok onore oldum çok sağol. O küçük kız büyüdü artık Eylül o :). Bizde seni öpüyoruz kocaman sevgiyle 😙💕💕

      Sil
    2. :((( Allah rahmet eylesin

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim Kubad'çım Allah razı olsun :'(

      Sil
  7. Babanızın kalemine sağlık... Dünyanın yadsınamaz gerçeğini tokat gibi işlemiş şiirinde... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Persephone. Para hırsı yüzünden her şeyi yapabilecek o kadar çok insan var ki aramız da. Sanırım babam da bunu anlatmak istemiş. Sevgilerimle ❤

      Sil
  8. "Para dedim şeklini unuttu Dünya, dört köşe oldu." Bunu harbiden beğendim Ellerinden öperim bu insanın. Şiirdeki yaşanmışlıklar kendini çok belli ediyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Samet. Beğenmiş olmana çok sevindim. Mutlaka babam yaşadığı acı bir olay sonunda yazmıştır bu şiiri :( ziyaretin ve kıymetli yorumun için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle

      Sil
  9. Çok güzel bir şiir olmuş. Zehracım babanın yüreğine sağlık. Allah sağlıklı uzun ömürler versin tüm babalara. Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Neşelim beğenmiş olmana çok sevindim. Amin Rabbim Tüm babalara uzun ömürler versin benim babama da şefaat etsin inşallah. Ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle ❤

      Sil
  10. Zehracı babanın kalemine de, yüreğine sağlık bu güzel satırlar iççin. Senin de güzel yüreğine sağlık, bu satırları bizimle buluşturduğun için. Babacığının toprağı bol olsun. Ne güzel değerler bırakmış size diye düşünüyorum. Bu güzel satırların çıktığı yüreğin başka türlü şeyler bıraktığı düşünülemez zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifçim bu güzel sözlerinle nasıl mutlu ettin beni anlatamam. Her kelimen için sana çok teşekkür ederim. Amin diyorum dualarına. Babam bize herşeyden önce miras olarak Erdem bıraktı ve insanları sevmeyi öğretti. Okumanın değerini öğretti. Babam roman gibi ansiklopedi okurdu. Bilginin her türü gereklidir derdi. Çok teşekkür ederim kıymetli yorumun ve ziyaretin için. Sevgilerimle ❤

      Sil
  11. Duyguları ele geçiren şiir, mükemmel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fatmacım beğenmiş olman beni gerçekten çok mutlu etti :). Sevgilerimle ❤

      Sil
  12. Allah rahmet eylesin. Mekanı yüksek olsun, nurlar içinde yatsın. Nefis bir şiir. Sonradan bulman duygularını, özlemini daha yoğun yaşamana neden olmuş. Ah ölümlü dünya, seni teselli etmek isterdim. Sevgiler kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh Ece ablacım çok teşekkür ederim bu sözlerinle zaten teselli ettin çok sağol. Dualarına amin diyorum amin inşallah nurlar için de huzurla yatsın 😢. Öpüyorum ellerinden sevgilerimle

      Sil
  13. Acı ama gerçek! Tebrik ediyorum babanı, ne güzel dile getirmiş. Çokça sevgiler Zehra hatuncum ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Eminecim. Benden de koskocaman sevgiler 💖

      Sil
  14. Mekanı cennet olsun, ne güzel satırlar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah cennet olsun mekanı. Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :) Sevgilerimle.

      Sil
  15. Mekanı cennet olsun canımm. Nur içinde yatsınn çok duygulandım okuduğumda😢

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mervecim çok teşekkür ederim duygularıma ortak olduğun için :). Amin diyorum dualarına Allah razı olsun. Sevgilerimle ❤

      Sil
  16. Özünü çok güzel anlatan, her daim güncel kalacak bir şiir Zehracığım. Babanın kalemine yüreğine sağlık. Nurlar yatsın babacığın.
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum Zülalcimm ne güzel sözler bunlar böyle beni çok mutlu ettin :). Amin diyorum dualarına Amin inşallah. Sevgilerimle ❤

      Sil
  17. Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun...Sonradan bulman ayrı özel Kağıdı ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Mayısçım güzel duana Amin diyorum. Cennet olsun inşallah mekanı Allah razı olsun. Evet o an çok özeldi gerçekten bunu kelimelere dökmek imkansız. Kucak dolusu sevgilerimle ❤

      Sil
  18. Samimi blogunuzu yeni keşfettim ama artık takipteyim, bize de bekleriz...

    http://hedefbodrum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  19. Çok teşekkür ederim sayın O. Mert Tekin hoşgeldiniz 😊. Gelirim tabii bloğunuza 😊.

    YanıtlaSil
  20. Ben bunu nasıl kaçırmışım Zehra'cığım? Babanın mekanı cennet olsun ne kadar doğru yazmış, hele hele şiir için seçtiğin Michelangelo'nun eserinin para tutan el olarak değiştirilmiş haline bayıldım. Cuk oturmuş.
    Sevgilerimle :) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün yayınlara yetişemiyoruz ki Müjdecim kaçırmamız çok normal 😊. Ben seni bilirim görsen zaten mutlaka gelirdin. Amin diyorum dualarına inşallah. Değil mi? O resim bence de pek çok sözcüğün söyleyemediğini söylüyor bize 😶. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için Sevgiler benden sana gelsin canım ❤

      Sil
  21. Unuttum baba - kız ne güzelsiniz, çok harika bir anı....tekrar mekanı cennet olsun...Allah sana sabırlar versin:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızım o küçük kız Müjde ikibuçuk yaşındaydı dede-torun çok güzel arkadaştılar 😊. Amin inşallah canım benim çok teşekkür ederim koskocaman sevgilerimle 😙❤

      Sil
  22. Ne kadar güzel bir şiir yazmış Babanız Vede çok doğru sözler gerçekten ..Allah Rahmet eylesin Mekanı Cennet olsun Babanızın

    Para...dedim,


    Suratlar değişti, fikir değişti
    Öfkeler neşe oldu.

    Sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sessiz kaldım beğenmiş olmanız beni çok mutlu etti. Amin diyorum dualarınıza inşallah cennet olsun mekanı. İşin içine para girince böyle oluyor sanırım suretler değişiyor, fikirler değişiyor, savunulan doğrular bile değişiyor bazen :(. Benden de sevgiler saygılar.

      Sil
  23. Bütün babalar Çandır ama Gönüllerinden şiir dökülenler bir başka... Rahmet olsun... Sevgimle❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel söyledin sevgili Berika bütün babalar can 😊. Güzel sözlerin ve ziyaretin için ayrıca teşekkür ederim amin inşallah. Sevgilerimle ❤

      Sil
    2. Ne kadar güzel söyledin sevgili Berika bütün babalar can 😊. Güzel sözlerin ve ziyaretin için ayrıca teşekkür ederim amin inşallah. Sevgilerimle ❤

      Sil
  24. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Şapşik Annem, seni yeniden buralarda görmek mutluluk verici 😀. Sevgilerimle ❤

      Sil
  25. Allah rahmet eylesin,mekanı cennet olsun.Babanın yüreğine sağlık Zehra ablacım.İnsanı insanlıktan çıkaran para hırsının şiire dökülmüş hali.Maalesef hayatın acı gerçekleri.😢

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin diyorum 🖑🖐Sibelcim çok teşekkür ederim güzel duaların için. Aşırı hırsın her türlüsü kötü. Keskin sirke küpüne zarar demişler boşuna dememişler 😟. Para hırsı hepsinden kötü babam da paranın insana neler yaptırabileceğini anlatmış bu şiirinde 😔. Evet çok haklısın malesef ki hayatın acı gerçekleri 😔. Sevgilerimle ❤

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.