Çörek Otlu Pişi


Tatilin ilk günü kurs yok, ders yok, pazartesi okula gitme stresi yok, ne güzel. On beş gün boyunca diledikleri saatte uyanacaklar. Eee hazır herkes evde, uykular da alınmışken şöyle güzel bir kahvaltıya kim hayır diyebilir:). Biz çocukken annem pişi yaptımı bizi uyandırmasına gerek kalmazdı. Mutfaktan yayılan o miss gibi hamur kokusu hepimizi yataklarımızdan kaldırır, mutfağa koşturturdu. Uykudan uyanmışız, karnımız aç, zaten kokular bizi mest etmiş, annem farketmeden bir pişi aşırmaya çalışırdık ama nafile, maşayı elimize yerdik :). Annem kuralları olan bir kadındı ve herkes toplanıp sofraya oturmadan pişirdiği yiyecekleri kimseye elletmezdi "bereketi kaçar" derdi. Eskiler hep böyle oluyor sanırım:). Pişiler pişer, domatesler doğranır, onların yanına salatalıklar dizilir, sofraya getirilirdi. Yumuşacık teneke peyniri ve inci gibi zeytinler. Dizilirdik sofranın başına ve çıtır çıtır sıcacık pişilerimizi yerdik sıcacık kahkahalarımızın arasında:). 

Çörek otlu pişi

Malzemeler

2 su bardağı un
1 tatlı kaşığı yaş maya
1,5 çay kaşığı tuz
1 adet kesme şeker
2 çorba kaşığı çörek otu
Ilık su
Kızartmak için sıvı yağ

Çörek otlu pişi

Yapılışı

Unumuzu yoğurma kabına alıyoruz. Ortasını çukurlaştırıp, maya, şeker ve bir miktar su koyup bir müddet bekleyerek mayayı aktifleştiriyoruz. Aktifleşen mayamıza, çörek otu, tuz ve yavaş yavaş su ekleyerek cıvık diyebileceğimiz bir hamur elde ediyoruz. Üzerini  bir örtü ile kapatıp hamurumuzu yaklaşık 30-40 dakika mayalandırıyoruz.
 Tavaya sıvı yağı koyup kızdırıyoruz. Avucumuza aldığımız hamuru sıkıp bir kaşık yardımıyla  yağın içine bırakıyoruz. Çörek otlu pişilerimizi çevirerek kızartıyoruz. Kağıt havlu serdiğimiz servis tabağına alıp sıcak olarak servis ediyoruz. 

Afiyet olsun

Çörek otlu pişi





























34 yorum:

  1. Gece gece canım istedi yaaa 😢😋😋😋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Tigrisimm keşke bu pişileri sana ikram edebilmw imkanım olsaydı 😊😙😍💕❤❤

      Sil
  2. Zehra'cığım pişiye bayılırım, abartmıyorum her gün olsa yerim ama üşeniyorum her gün yapamıyorum:)))ben mayayla yapmıyorum ama bir de böyle deneyeyim, sıcak çayla en sevdiğim şey. Eline sağlık canım, afiyet olsun, sevgiler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjdecim vallahi bende çok seviyorum pişiyi kahvaltılarda o kadar güzel oluyor ki 😊. Benim canavarlarda çok seviyor kaşla göz arasında bitiveriyor hemen 😀. Mayalı yapıyorum ben annemden öğrendiğim gibi böylede çok güzel oluyor. Çok teşekkür ederim canım benim sevgilerimle ❤

      Sil
  3. Ayy ama bu yapılır mııı ? Sıcak sıcak nasıl lezzetli olur onlar.biz biraz daha büyüğünü yapardık.Afiyet olsun.Benim içinde ye olurmu😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapılmaz değilmi PRENSES haklısın vallahi 😀. Gerçekten çok güzel oluyor misss gibi. O şekilde de yapıyorum. Böyle top top da yapıyorum pişi her türlü seviliyor bizim evde. Çok teşekkür ederim enerjinle neşe kattın yine yorumlara yedim yedim senin için de yedim keşke ikram da edebilseydim 😊. Sevgilerimle ❤💕

      Sil
  4. Ay en sevdiğim yaaa😍 Ellerinize sağlık harika görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Berika pişi bu hiç sevilmezmi 😀. Sevgilerimle ❤

      Sil
  5. o zaman yaşasın tatiller pişi benim çatlayana kadar yediğim ve doymadığım bir şey ne güzel yapmışsınız afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaşasın pişiler ve yaşasın tatiller 🤗😀. Ben de çok severim pişiyi ve yemelere doyamam 😊. Çok teşekkür ederim sevgili Yenilenme Projesi sevgilerimle ❤

      Sil
  6. Emeğinize sağlık, çok güzel görünüyor pişiler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili persephone sevgilerimle ❤

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Sevgili yaşampare çok teşekkür ederim 😊 Sevgilerimle ❤

      Sil
  8. Erkeklerin kalbine giden yol midesinden geçer derler gerçekten çok doğru tespit çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söze ne denir ki 😊. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için hoşgeldiniz 😊

      Sil
  9. Tatil günleri annelere is demek 😉😉😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz öyle Deryacım ama hergün gün ağarmadan uyanmak da çok yordu azıcık güneş doğduktan sonra uyanmak iyi gelecek 😀. Sevgilerimle canım 😍❤

      Sil
  10. Yarın sabah ilk işim yapmak olacak Zehra kızım :) Ben biraz gördüğüm kadarıyla yapıyordum. Ölçülü tarif çok iyi oldu. Torun da evde sabah sürpriz yapayım onlara. Senin tariflerini o güzel samimiyetinle anlatman zaten çok hoş.Emeğine sağlık kızım. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece ablacım çok teşekkür ederim annem de göz kararı yapar 😊. Ama işte ben bazen cesaret edemiyorum 😊. Siz eskiler eliniz terazi sizin ne güzel ama. Çok teşekkür ederim güzel sözlerin ve beni hiç yalnız bırakmayışın için sevgilerin en çoğu benden sana gelsin öpüyorum ellerinden 😙❤.

      Sil
  11. pişiyi çok severim ben de, çörekotlu denemedim hiç, çok lezzetlidir mutlaka, ben daha çok tembel işi fırından aldığım hamuru kızartıyorum ama onun içine de çörekotu eklenebilir sanırım, ellerinize sağlık Zehra Hanımcım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çörek otu ayrı bir lezzet katıyor Esra hanımcım 😊. Fırından alınan hamurla da annem yapardı bazen eğer akşamdan hamur mayalamadıysa sayenizde çocukluğumdan bir anı daha hatırladım 😊. Tabii ki bencede eklenebilir diye düşünüyorum. Çok teşekkür ederim kıymetli ve güzel yorumunuz için sevgilerimi yolluyorum size ❤😙

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Yakın olsakta sana da yapsam Handancım 😀. Sevgilerimle ❤

      Sil
  13. Ellerine sağlık mis olmuş çörek otlusunu denememiştim fikir verdin .Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nevcihan hanım çörek otlu da çok güzel oluyor 😊Sevgilerimle

      Sil
  14. Ne güzel anlatmışsın Zehracım. Senin tarif verirken yazdığın yazıları ayrı bir seviyorum. Afiyet, bal, sağlık olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Elifçim beğenmiş olman beni gerçekten çok mutlu etti. Sağlık olsun inşallah. Sevgilerimle 😙😮

      Sil
  15. o kahkahalar eşliğinde bir tane de ben alabilirmiyim...?
    Bir tanecik göz hakkı için...!
    Misss kokusu burnuma geldi.
    Çok tatlı bir anlatım,yemeden gözüm,gönlüm doydu-anneninde seninde ellerine sağlık...Afiyet olsun kuzucuk...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini al Merihçimm feda olsun sana canın sağolsun 😊 çok teşekkür ederim beğenmen beni çok mutlu etti kocaman sevgilerimle

      Sil
  16. Seni sevdiğimi söylemiş miydim Zehram??? Hayır canım pişiyle ne alakası var 😂 Hep sevdim ❤️ Tabi ufak bir payı da yok mu?? Olabilir aslında kem ve de küm... şu an yoğun karbonhidrat tehdidi altındayım bu fotoyla.. anlattığın sofralara gittim kendimce ve gülümsedim... biz öyle olabilecek miyiz acaba!!! İnşallah oluruz ;( Eline sağlık becerikli arkadaşım!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylemiştin diye hatırlıyorum Dağınığımmm 🤗. Söylemediysen de farketmez beni sevdiğini hissedebiliyorum 😍 bende seni çok seviyorum 😊. Oluruz tabii ki Dağınığım oluruz tabii ki hemde çok güzel oluruz Sevgilerimle 😍❤❤

      Sil
  17. Kalbimi Kıra kıra diye yine geldim :) Şarkı ağzıma dolandı. Yap yap sen pişileri bol bol tüket tüket Bense su içmeye devam :))) Ömrüm bakmakla geçiyor fotolara :)
    Ortanca daha sana bir şey demiyorum :) Teessüf ederim.. Çok çabuk uzaklaşıyorum buradan tehlikeli sulardayım :)))) Ellerine sağlık :) Cancağızım ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmam ben senin kalbini Mayısımmm kıramam ki ❤. Seviyorum seni ben üzemem ki 😀. Ben pişileri çocuklara yapıyorum ehh acıcık ucundan bende nasipleniyorum işte 😀❤.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.