FİNGER TİRAMİSU





KURABIYECIMISS
http://kurabiyecimiss.blogspot.com/2016/02/finger-tiramisu.html

         


Tiramisunun ne çok çeşidi var değilmi? Kekle yapılanı var, kedi dili bisküviyle yapılanı var, muhallebi ile yapılanı var, yalancısı var :), İtalyanı var. Aslında hepimizin de bildiği gibi tiramisunun Anavatanı İtalya, ehh en sahiciside İtalyanların sonuçta. Bizim yaptığımız tiramisuların hepsi zaten yalancı :). Tabiri caizse çakma yani :). Amaaan öyle yada böyle sizi bilmem ama tiramisu nasıl yapılırsa yapılsın, yalancısıda, gerçeğide benim için eşsiz bir lezzet. Ama fovorin hangisi diye sorarsanız ben en çok kedi dili bisküvi ile yapılanı derim. Neyse bu kadar çok konuştuktan sonra acaba diyorum siz hiç finger bisküvi ile yapılanını duymuşmuydunuz Hani şu uzun oval bisküvi. Duymuşsunuzdur herhalde? Nasıl yani duymadınız mı? Gerçekten mi? Tamam o zaman paniğe gerek yok. Duymadıysanız şimdi size onun tarifini vereceğim. İnanın çok pratik, bir o kadar da lezzetli. Ben anlatmaya başlıyorum siz bisküvileri hazır edin yeter. Çok beğeneceğinize garanti veriyorum.  Şimdiden ellerinize, emeğinize sağlık..



KurabiyeciMiss
http://kurabiyecimiss.blogspot.com/2016/02/finger-tiramisu.html


KurabiyeciMiss
http://kurabiyecimiss.blogspot.com/2016/02/finger-tiramisu.html


MALZEMELER

2 paket Eti finger bisküvi
2 adet yumurta
2 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı granül kahve
300 gr labne peyniri
1 çay fincanı sıcak su
1, 5 su bardağı süt
2 paket krem şanti

ÜZERİNE

Üzerine serpmek için kakao
Arzuya göre ceviz.


YAPILIŞI

Öncelikle 1, 5 bardak sütümüzle krem şantimizi katılaşana kadar çırpıyoruz. Dinlenmesi için buzdolabına kaldırıyoruz.
       Sıcak suda granül kahvemizi eritiyoruz. Yumurta ve şekeri koyulaşana kadar yaklaşık 4-5 dakika çırpıyoruz. Çırptığımız yımurtalı karışıma labne peynirimizi ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz. Krem şantiyide ekleyip 5-6 dakika daha çırpıyoruz. Kremamızı Buzdolabına kaldırıp 1 saat dinlendiriyoruz.
    Finger bisküvilerimizi sıcak suda erittiğimiz kahveye tek tek  batırıp streç film serdiğimiz kalıbımızın tabanına bir sıra olacak şekilde diziyoruz. Hazırladığımız kremanın bir kısmını bisküvilerin üzerine döküyoruz. Aynı işleme bisküvilerimiz bitene kadar devam ediyoruz. Kremamızın bir kısmını ayırıp hazırladığımız tiramusuyu buzdolabına kaldırıyoruz. Yaklaşık 3-4 saat buzdolabında beklettikten sonra çıkarıp kalıbımızı ters çeviriyoruz. Üzerini Kalan kremamızla kaplıyoruz. Servis etmeden önce üzerine kakao serpip cevizlerle süsleyerek  servis ediyoruz.

     AFİYET OLSUN  :)




KurabiyeciMiss
http://kurabiyecimiss.blogspot.com/2016/02/finger-tiramisu.html

KurabiyeciMiss
http://kurabiyecimiss.blogspot.com/2016/02/finger-tiramisu.html


ÖNERİ;
Eğer kremasıyla uğraşmak istemezseniz Dr. Oetker'in hazır "tiramisu yap" diye bir ürünü var çok pratik bazen acil durumlarda ben kullanıyorum. Sizde bunu kullanarak daha pratik bir şekilde hazırlayabilirsiniz.



KursbiyeciMiss
http://kurabiyecimiss.blogspot.com/2016/02/finger-tiramisu.html

NOT;
Kakaoyu servis edeceğiniz zaman serpmelisiniz. Aksi takdirde kakao nemlenecek ve hoş görünmeyecektir.

2 yorum:

  1. Yine yaptin yapacagini Zehracim. Sasiracaksin ama tiramisu ben bile yapiyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum Deryacım şaşırdım gerçekten ama ben bile yapıyorum demene şaşırdım. Maşallah sen de, Çok güzel şeyler yapıyorsun ki üstüne bir de spor yapıyorsun 😊. Daha ne olsun 😊. Sevgilerimle canım benim ❤

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.