Karışık Pizza (Mix Pizza)

  
    Pizza hamuru nu yaptık. Pizza sosu muzuda yaptık. Artık nefis pizzamızı yapmaya geldi sıra. Ne dersiniz ilk pizzamızı şöyle güzel bir karışık pizzayla yapalım mı? O zaman kolları sıvayıp başlayalım hemen. Savulun, Dünyanın en iyi pizzacı anneleri geliyor.  Şimdiden ellerinize emeğinize sağlık.

   Pizza hamuru nu yaptık. Pizza sosu muzuda yaptık. Artık nefis pizzamızı yapmaya geldi sıra. Ne dersiniz ilk pizzamızı şöyle güzel bir karışık pizzayla yapalım mı?
Karışık pizza (mix pizza) # KuraniyeciMiss


Malzemeler

1 ölçü Pizza hamuru (hamurun tarifine burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz)
2 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri veya mozarella peyniri
7-8 dilim ince kesilmiş salam
8-9 dilim ince kesilmiş sucuk
4-5 adet ince kesilmiş sosis
1 adet iri çarliston veya köy biberi
5-6 adet orta büyüklükte mantar
4 çorba kaşığı pizza sosu (Burada tık tık)

   Pizza hamuru nu yaptık. Pizza sosu muzuda yaptık. Artık nefis pizzamızı yapmaya geldi sıra. Ne dersiniz ilk pizzamızı şöyle güzel bir karışık pizzayla yapalım mı?
Karışık pizza Kurabiyecimiss # KurabiyeciMiss

Yapılışı

Öncelikle malzemelerimizi  ince ince doğruyoruz. Biberimizin ( ben köy biberini tercih ediyorum. Rengi daha koyu yeşil olduğu için pizzanın üzerinde görsel olarak daha canlı ve güzel görünüyor tercih tamamen sizin. Köy biberini pazarlarda bu isimle bulabilirsiniz.) Çekirdeklerini çıkarıp yanlamasına verev olacak şekilde kesiyoruz. Mantarlarımızıda aynı şekilde ince ince doğruyoruz. 
      1 ölçü Pizza hamuru muzu elimizle ( eğer yapamazsanız bir merdane yardımıyla) yakalaşık 33-36 cm çapında bir tepsi boyutunda ince bir hamur olacak şekilde açıyoruz. Önceden yağladığımız tepsimize tam olarak oturmasına dikkat ederek yerleştiriyoruz.  Hamurumuzun ince olmasına özen gösteriyoruz. Üzerini temiz bir poşetle kapatarak yaklaşık 10-20 dakika dinlendiriyoruz.
      Dinlenen hamurumuzun  kenarlarını parmaklarımızla tart hamuru gibi yükseltip üzerine  3 çorba kaşığı Pizza sosu  döküp ortadan kenarlara doğru eşit bir şekilde dağıtıyoruz. Sosumuzu sürdükten sonra 
10 -15 dakika daha bekletiyoruz. 
       Evet artık pizzamızı süsleyebiliriz. İlk önce kaşar peynirinin yarısını (aslı mozorella peyniridir fakat bu peynir daha pahalı olduğu için kaşar peynirini kullanmayı tercih edebilirsiniz ) pizzamızın kenarlarından başlayarak ortasına doğru eşit bir şekilde dağıtıyoruz. Salamlarımızı aralıklı şekilde diziyoruz. Aralarına sucukları yerleştirip boşlukları sosisler ile dolduruyoruz.  Üzerine kalan kaşarımızın yarıdan biraz fazlasını serpip mantarları döşüyoruz. Biberlerimizi de ekledikten sonra kalan kaşarımızı serpiyoruz. Önceden ısıttığımız 250 derecelik fırında ara ara çevirerek yaklaşık 10-12 dakika pişiriyoruz. Fırından çıkardığımız pizzamızı sıcak olarak servis ediyoruz...
                              AFİYET OLSUN...  :)

   Pizza hamuru nu yaptık. Pizza sosu muzuda yaptık. Artık nefis pizzamızı yapmaya geldi sıra. Ne dersiniz ilk pizzamızı şöyle güzel bir karışık pizzayla yapalım mı?
Karışık pizza (Mix pizza) # KurabiyeciMiss

Not

Bu ölçülerde yaptığınız Pizza hamuru jumbo boy pizza ölçüsüdür. Yaklaşık 5-6 kişiliktir. Ama biz çok yiyoruz diyorsanız 3 kişinin rahatça bol bol yiyerek doyacağı büyüklükte bir pizzadır

   Pizza hamuru nu yaptık. Pizza sosu muzuda yaptık. Artık nefis pizzamızı yapmaya geldi sıra. Ne dersiniz ilk pizzamızı şöyle güzel bir karışık pizzayla yapalım mı?
Karışık Pizza (Mix Pizza) # KurabiyeciMiss

Öneri

Ben çarliston biber yerine köy biberini tercih ediyorum. Görüntüsü aynı ancak köy biberinin rengi daha koyu, bu yüzden pizzanın üzerinde daha canlı duruyor. Naçizane tavsiyemdir.( Görseldeki pizzada biber kullanmadım sizde malzemeleri dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.)
         
       
            

4 yorum:

  1. Zehram bu bana yapılır mı?!😱 Vallahi zalımsın🙈 Bu kadar lezzetli görünen, iştah açıcı pizza yapılmaz arkadaşım, rejimdeyiz yahu😂😂 Ellerine sağlık valla acıktırdın Zehram😍 Öpüyorum çok❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha Blanamm zalımım değil mi ? 😂😂 deme öyle yaa ben napayım nerelere gideyim 😂. Hepiniz rejimdesiniz kepenk indireyim en iyisi tadilat dolayısıyla deyip kapatayım bloğu 😂😂😂. Blanam güzel Blanam inan bir dilimden bi şeycik olmaz. Çok teşekkür ederim canım benim güldürdün beni 😀 Sevgiler yolluyorum sana kocaman kocaman 😙😙😍❤❤

      Sil
  2. Mutlu pazarlar canimcim. Birazdan pizza yapacagim herseyim hazir ama nasil oluyor diye googlea bakayim dedim sonra ne google i kiziiiimm derya sacmalama kos git zehraya dedim😂 iyi demisim zehracigimda mis gibi tarif var. Kollari sivadim ben de savulsunlar bakalim ehehe ellerine saglik tatlim ve tesekkurler simdi senin yapisinia gore yapacagim. Opuyorum😘😘😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Deryamm çokk teşekkür ederim hoşgeldin 😊. Ben de çeşit çeşit pizza var sen niye google da arayıp yoruyorsun kendini canım arkadaşım. Neyse iyi ki aklına gelmişte bana uğramışsın ne de iyi etmişsin 😊. Tabii ben yorumuna cevap yazana kadar sen pizzayı yapıp yemişsindir heralde. Nasıl oldu beğendiniz mi? Demir de beğenmiştir inşallah vallahi bak çok merak ettim şimdi beğendinmi Deryacım 😀. Çok teşekkür ediyorum ziyaretin için kocaman sevgilerimi yolluyorum sana 😙😍❤❤

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.