SÜTLÜ EKMEK


Ekmek yaptım sizlere hadi gelin hep beraber yiyelim sıcacık, miss  gibi, dumanı üstünde. Üstelik sütlü, tadına doyamayacaksınız :) . 


Ekmek yaptım sizlere hadi gelin hep beraber yiyelim sıcacık, miss  gibi, dumanı üstünde. Üstelik sütlü, tadına doyamayacaksınız :) .
#sütlü ekmek#

MALZEMELER

3 bardak beyaz un
1 çorba kaşığı şeker
1 silme tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı instant kuru maya
1 bardak süt ( ılık )
25 gr tereyağı (oda sıcaklığında, yumuşamış)
Çörekotu,   susam ( üzerine )


Ekmek yaptım sizlere hadi gelin hep beraber yiyelim sıcacık, miss  gibi, dumanı üstünde. Üstelik sütlü, tadına doyamayacaksınız :) .
#Sütlü Ekmek#
Ekmek yaptım sizlere hadi gelin hep beraber yiyelim sıcacık, miss  gibi, dumanı üstünde. Üstelik sütlü, tadına doyamayacaksınız :) .
#Sütlü Ekmek#

YAPILIŞI

Yoğurma kabımıza unu, tuzu, şekeri ve kuru mayayı alıp iyice karıştırıyoruz. Tereyağını karışıma ilave edip 1 dakika kadar yoğuruyoruz. Sütü ilave edip hamurumuzu 10 dakika daha yoğuruyoruz. Kulak memesi kıvamında yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. Üzerini nemli bir bezle örterek 1- 2 saat oda sıcaklığında bekletiyoruz. 
         İyice kabaran hamurumuzu unladığımız tezgahımıza alıyoruz. Şekillendirdiğimiz hamurumuza bıçak ile üç yerinden çizik atıp yağladığımız  dikdörtgen kek kalıbımıza yerleştiriyoruz. Bir fırça yardımıyla ekmeğimizin üzerine sıvıyağ sürüp susam ve çörekotu serpip 1  saat daha mayalanması için bekletiyoruz.  Mayalanan ekmeğimizi önceden ısıttığımız 200 dereceye ayarladığımız fırınımızda yaklaşık 25 - 30 dakika üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.  Emeğinize, ellerinize sağlık.
               
  💦🍶🍶🍞🍞 AFİYET OLSUN :)🍞🍞🍶🍶💦
      

Ekmek yaptım sizlere hadi gelin hep beraber yiyelim sıcacık, miss  gibi, dumanı üstünde. Üstelik sütlü, tadına doyamayacaksınız :) .
#Sütlü Ekmek#

Ekmek yaptım sizlere hadi gelin hep beraber yiyelim sıcacık, miss  gibi, dumanı üstünde. Üstelik sütlü, tadına doyamayacaksınız :) .
#Sütlü Ekmek#


10 yorum:

  1. Ellerine sağlık Zehra'cım misler gibi de kokmuştur. ekmek familyası için de en sevdiklerinden biridir çok düşkün değilim ama bayatlamadığı için seviyordum. dum dedim tamamen kestim son bir yıldır ince mayasız lavaş alıyordum onu da bıraktım beslenme düzenine bir ayar çektim Ekim başı :)
    Bereketli sofralarınız olsun sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hatice'cim koktu vallahi. Zaten ekmek yapmanın en güzel yanı fırından çıkardığında ortalığa yayılan o miss gibi koku 😊. Evet aslında ekmeği hayatımızdan çıkarabilsek çok iyi olacak ama işte onun da faydaları var zararlarının yanın da. Tam buğday unu ve kepekli un kullanıyorum ben de yaparken zaten ev ekmeği daha doygun olduğu için satın ekmekler kadar yedirmiyor 😊. 1-2 dilim günde o kadar 😁. Çok teşekkür ederim bu güzel dua için. Amin canım inşallah hepimizin sofralarından bereket eksik olmasın 😊. Sevgilerimle 💖

      Sil
  2. Ohhhhh Tertemiz sayfaya geldim Çöreklendim :))))) Bu çok daha güzel olmuş Gökhan beye teşekkür ederimm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Yağmur 😍. Gel gel hep gel hep çöreklen sen, bu sayfanın kapağı sana hep açık ardına kadar 😁. Gökhan'ın ellerine sağlık Hızır gibi yetişti vallahi ben iki lafı toparlayıp kem küm edene kadar o koştu yardımıma sağolsun ağzımı açmama fırsat vermeden 😊. Artık hakkını nasıl ödeyeceğim bilmem 😊. Sevgilerimle💖💙.

      Sil
  3. Elinize sağlık:) Yaş maya ile denemeyi düşünüyorum, bir fark olmaz sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Semi hoşgeldiniz, hoşiuklar getirdiniz =). Olur tabii ki bir fark olmaz. 1 tatlı kaşığı instant kuru maya yerine yaklaşık 20 gr yaş maya, yani 1 paketin yarısını kullanabilirsiniz =). Sevgilerimle.

      Sil
  4. Seni yeni keşfettim bloggerdaşım :) Ve sütlü ekmek tarifini ve lezzetli fotoğrafını çok beğendim. Harika olmuş.

    Bu arada takipteyim :)Beklerim...

    http://berilcimcime.blogspot.com.tr/

    ve

    http://makyajbox.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, hoşluklar getirdiniz Birsen hamım =). Ziyaretiniz ve güzel yorumunuz beni çok mutlu etti =). Geliyorum bende bloğunuza sevgilerimle.

      Sil
  5. Zehracim kizim sütlü ekmege bayilir ama ben becerir miyim yapmayi bilmem 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Becerirsin tabii ki de Deryacım hem de alasını yaparsın çok zor değil ki zaten 😀. Güzel kızının yanaklarından öpüyorum 😙. Kocaman sevgilerimle 😀😙❤

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.