SUCUKLU PIZZA ( LUNA )

Merhaba, size daha önce bahsetmiş miydim? Bir pizza dükkanım vardı benim. Bundan 4 yıl önce, sanki yüzyıl önceymiş gibi şimdi hatırlamak bile istemediğim. Dükkan diyorum çünkü salon diyebileceğim kadar büyük olmayan orta halli bir mekandı. Neyse aslında amacım butik bir pasta-cafe açmak iken bir anda kendimi pizza dükkanı açmaya çalışırken bulmuştum. Ne komik, yani aslında trajikomik ☺. Gerçeği söylemek gerekirse pizza hakkında evde yaptığım ev pizzası dışında bir bilgim yoktu.
Esas gerçek şu ki  hayat önünüze bir yol çiziyor ve siz neyin planını yaparsanız yapın bir şey değişmiyor ve  sonunda siz o yoldan yürüyorsunuz. Bambaşka bir hayalle yola çıkıp bambaşka bir hikayenin içine giyorsunuz. Binbir zorlukla ve emekle girdiğim pizza işine 2 sene sonra üstelik de herşeyi öğrenmiş tam bir usta olmuş ve çok güzel sohbetler edebildiğim hatırı sayılır bir müşteri edinmişken, tam her şey yoluna girmişken çok emek verdiğim bazen sabahladığım bu mekanımı gözü yaşlı bir şekilde devretmek zorunda kaldım. Pişmanmıyım!? Asla değilim. Yaptığım şeylerden yani insanların helede sevdiğim kişilerin kalbini bilerek veya bilmeyerek (lafın gelişi o tabii ki yoksa bir insanın kalbini bilerek niye kırayım ki laf-ı güzaf işte ) istemeden de olsa kırmış olmanın haricinde hayatımda yaptığım hiçbir şeyden pişmanlık duymadım ben. Yok yok yanlış anlamayın lütfen hata yapmıyorum ben hatasızım falan demiyorum öyle hatasız kul falan değilim. Sadece yaptıklarımı  pişmanlık değil ders olarak alıp cebime koyuyorum. Cahiliye dönemim diyorum. Bazen hala gerektiğinde o dersleri çıkarıp tekrar tekrar okuyorum ki cahiliye dönemime geri dönüş yapmayayım. İyi de oluyor bir tekrar yapıp özet geçiyorum hatalarımın üzerinden sonra onu ikinci bir kez tekrarlamıyorum. Ya da ben öyle sanıyorum 😄. Öyle bir şey işte.
Yaa aslında ben size bir pizza tarifi verecektim nefis bir pizza. Ve bu pizzanın dışarıda yediğiniz zaman üstüne bir sürü para ödediğiniz pizzalar dan farkı olmadığını anlatmak için bu konudan bahsedeyim dedim nereye gelmişim 😄. Tarifi tam olarak uygularsanız siz de pizzacılardaki pizzalardan yapıp çocuklarınıza gönül rahatlığıyla yedirebilirsiniz. Tabii ki küçük bir farkla. Şunu da kabul etmek gerekiyor ki pizzacılarda ki taş fırınlar gibi olmuyor evimizdeki fırınlar. Yani küçük bir fırın farkı oluyor ama inanın yine de çok güzel oluyor. Haydi pizzalarımızı kendimiz yapalım. Çocuklarımıza da gönül rahatlığıyla yedirelim o zaman.
Harika bir pizza olan sucuklu pizza tarifine ne dersiniz. Eğer daha önce hiç yemediyseniz şimdi tam zamanı. Bence bir deneyin derim. Gerçekten yok böyle bir lezzet. Haydi başlayalım o zaman. Şimdiden ellerinize emeğinize sağlık :).

🍕🍟🍅🌶🍄🍷🍄🌶🍅🍟🍕

Sucuklu pizza ( Luna)


MALZEMELER ( 4-5 kişilik)


Bir ölçü pizza hamuru ( tarifini Burada  bulabilirsiniz )
4 çorba kaşığı pizza sosu ( tarifini Burada  bulabilirsiniz )
30-40 adet ince dilimlenmiş sucuk ( dilerseniz miktarını artırabilirsiniz )
2,5 su bardağı rendelenmiş kaşar veya mozeralla peyniri

YAPILIŞI

    1 ölçü Pizza hamurumuzu elimizle ( eğer yapamazsanız bir merdane yardımıyla) yakalaşık 33-36 cm çapında bir tepsi boyutunda ince bir hamur olacak şekilde açıyoruz. Önceden yağladığımız tepsimize tam olarak oturmasına dikkat ederek yerleştiriyoruz.  Hamurumuzun ince olmasına özen gösteriyoruz. Üzerini temiz bir poşetle kapatarak yaklaşık 15-20 dakika dinlendiriyoruz.
      Dinlenen hamurumuzun  kenarlarını parmaklarımızla tart hamuru gibi yükseltip üzerine  4 çorba kaşığı Pizza sosu  döküp ortadan kenarlara doğru eşit bir şekilde dağıtıyoruz. Sosumuzu sürdükten sonra 10 -15 dakika daha bekletiyoruz. 
       Evet artık pizzamızı süsleyebiliriz. İlk önce kaşar peynirinin yarısını (aslı mozorella peyniridir fakat bu peynir daha pahalı olduğu için kaşar peynirini kullanmayı tercih edebilirsiniz ) pizzamızın kenarlarından başlayarak ortasına doğru eşit bir şekilde dağıtıyoruz. Peynirimizin üzerine sucukları kenarlardan başlayarak ortaya doğru düzgün bir şekilde diziyoruz.  Üzerine kalan peynirimizi aynı şekilde kenarlardan başlayarak ortaya doğru eşit bir şekilde dağıtıyoruz.  Önceden ısıttığımız 250 derecelik fırında ara ara çevirerek yaklaşık 10-12 dakika pişiriyoruz. Fırından çıkardığımız pizzamızı sıcak olarak servis ediyoruz...
                   
🍕🍟🍅🌶🍄AFİYET OLSUN :) 🍄🌶🍅🍟🍕


Sucuklu Pizza Luna
Sucuklu Pizza (Luna)

Sucuklu Pizza (Luna)

Sucuklu pizza

              🍕🍟🍅🌶🍄🍷🍄🌶🍅🍟🍕

10 yorum:

  1. 4 kere yazdığım bölüm çıkmayan bölüm hepsi sana artı olarak ileride geri dönücek Bilmediğin bir durumu öğrendin Her şerde bir hayır vardır bunuda biliyoruz İleride belki daha daha yükseliceksin bu işlerde birde bu yönünden bak arada Polyanla ol arada zehra Ol arada Küçük kız ol hayat bizler için akıp gidiyor hepsi kazanım Ellerine sağlık öyle güzel gözüküyor ki :) İçim gitti Gece gece Son yazımı yazar Mayıs kaçar Yorumuna yarın cevap vericem kaplumbağa bende sendenim meraklanma :) Öpüldün yanaklardan....

    YanıtlayınSil
  2. Hahaha Elektrik saçıyorsun Mayıs her yere. Yanlış anlama hani şu kadın programlarında bir türlü bulunamayan elektrik var ya ondan iyi olanı yani 😁😁. İnşallah öyle olur dediğin gibi. Ben zaten hep Polyanna'yım 😁. Zehra daha gerçekçi ve gerçek genel de çok acıtıyor. İçimde ki çocuk hiç büyümüyor ki zaten. O hep bir küçük prens, yok olmadı küçük prenses hahaha 👰😇. Bu saatte buralara kadar yorulup böyle güzel bir yorumla beni mutlu ettiğin için çok teşekkür ederim sana 😍. Vampirella kaplımbağa kocaman sevgilerimle 🤗😙💖💙

    YanıtlayınSil
  3. Hahahahahaha Ne yapayım zehra bak mesela o kadar ağır olduğum için seni takibe alıcam Onda bile ağırım git gel kendime has düşünceler içerisinde gidip geliyorum hayat zor Herşeyin kötüsünü düşünmek Kolay Bende çok karamsarım ama Bazen diyorum kötü kötü olumsuz olumsuz nereye kadar arada Kalk diyorum Kendine sirkelen Grip oldum sanırım halim yok daha düştü modum :(

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun Mayıs 😷. Grip mi oldum dedin! 😁. Şaka bir yana gerçekten geçmiş olsun karamsar düşünme Mayıs'çım bu kadar ☻ evrene iyi enerji salalım ki her yer iyilikle dolsun 🎅. Valla bilmem ben senden çok iyi elektrik aldım enerjisi yanın da hediye 😄. Evet ya git gel ben de umacı bacıya döndüm artık Mayıs beni ne zaman takibe alacak diye bu gün gördüğüm de bir yehhooo çekişim vardı ki görmen lazımdı 😁😁. Kalk hadi silkelen azıcık hepimizin iyi enerjiye ihtiyacı var 🤗. Sevgiyle enerjiyle kal/kalalım💙💖

      Sil
  4. Merhaba :) yorum kısmında sıkıntı varken yorum yapmıştım fakat gitmiş :) pizza dükkanınız varmış ah keşke denk geleydım size :) eminim çok lezzetli yapıyorsunuzdur. :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Evet Emre sağolsun Gökhan gelip halletti 😊. Yorumlar için üzgünüm diğer bütün yorumlarda kayboldu zaten 😔. Ne yapalım yeniden başlayacağız artık. Evet vardı keşke denk gelseydik ama İzmir'deyim ki ben denk gelirmiydik yine de bilemedim 😊. Vallahi müşterilerimiz çok beğeniyordu. Hergün taze hamur yapıyorduk. Hala dönmemiz için ısrar edenler var 😄. Çok teşekkür ederim bu sıcak ve güzel yorumun için. Sevgiyle kal.

      Sil
  5. Oyyy. Cok güzel görünüyor ama. Ellerine sağlık. Dükkan işi cok şey katmıştır size. İns günün birinde hayalinizdeki yeri açarsınız

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Deniz hanımcım. Dükkan çok şeyler kattı tabii ama çok şeyler de aldı götürdü 😔. İnşallah amin diyorum duanıza 🤗. İnşallah bir gün herkesin hayali gerçek olur 😊. Bebişlere ve size kocaman sevgilerimi yolluyorum 💖💙

      Sil
  6. Aaaa Zehramız ben bunu bilmiyordum, kitap Cafe açasım var benim de, ama bakalım ne zaman olur... hamarat insan, hemen tarifi deneyeyim, harfiyen uygulayacağım bilesin 😉

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Ne tesadüf Fenomm benimde en büyük hayalim oydu hatta eşimle daha geçen yine konuştuk ne hayal ediyorduk ne yaptık diye 🙄. Benimde öyle çay, kahve, küçük kekler, pastalar yapabileceğim hem kitap, hem kafe olan, adını da kitap kafe koyacağım bir yerdi hayalim. İstiyorsan yapalım dedi eşim ama pizzacı da çok yoruldum, çok yıprandım o yüzden biraz zaman belki daha sonra ama hayal etmesi bile güzel, yani hayal bile kalsa yine güzel. Dilerim senin hayalin gerçek olur 🤗. Sevgilerimle 💖💙

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.