PATATESLİ SARMA BÖREK

PATATESLİ BÖREK, BÖREK, SARMA
Patatesli sarma börek
                               


     Merhaba, sevgili blogger dostlarım. Hep el açması börek yapacak halimiz yok ya :) . Bu seferde hazır yufkadan, el açması böreği aratmayacak,  bir kere yapınca bir daha vazgeçemeyeceğiniz harika bir börek yapalım ne dersiniz?
Hem bu böreğimizi fazla yapıp buzdolabında da saklayabilirsiniz. Acil, çat kapı gelen misafirlerinize, arkadaşlarınıza, hatta canınız börek istediğinde çayın yanına kendinize bile çıkarıp hemen pişirebileceğiniz miss gibi çıtır çıtır bir börek yapalım ne dersiniz? İçi yumuşacık dışı çıtır çıtır nefiss bir börek.

Ben patateslisini yaptım ve onun tarifini veriyorum ama siz dilediğiniz malzemeyi kullanarak hazırlayabilirsiniz. Şimdiden kolay gelsin. Ellerinize emeğinize sağlık :).

PATATESLİ BÖREK, BÖREK,  SARMA
Patatesli sarma börek

                                       

MALZEMELER

6 adet yufka
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
4 yemek kaşığı un

İÇ HARCI İÇİN GEREKLİ MALZEMELER

4 adet orta boy patates
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 adet kuru soğan
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pul biber ( arzuya göre )
Tuz


YAPILIŞI

İç harcımızı hazırlamak için öncelikle Patateslerimizi haşlayıp kabuklarını soyduktan sonra rendeliyoruz. piyazlık şeklinde doğradığımız soğanlarımızı 2 yemek kaşığı sıvı yağımızla soteledikten sonra patateslerimizi, tuzumuzu ve baharatlarımızıda ekleyerek ateşten indirip soğumaya bırakıyoruz. 
Sıvı yağ,  süt ve unu iyice çırparak boza kıvamında bir sos hazırlıyoruz. Yufkaları üst üste koyup üçgen olacak şekilde 12 parçaya bölüyoruz. Herbir üçgen yufkaya hazırladığımız sostan her yerine sürüyoruz. Sosladığımız parçaların geniş kısmına iç harcımızdan koyuyoruz. Yanlardan iki ucunuda kapatıp sigara böreği sarar gibi sarıyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize diziyoruz. Bu işleme bütün yufkalar bitene kadar  devam ediyoruz. Son olarak  Böreklerimizin üzerine yağlı, sütlü sosumuzdan sürüp 180 dereceye ayarladığımız fırınımızda üzerleri kızarana kadar pişiyoruz. Sıcak olarak servis ediyoruz.  
    
                                      ............... AFİYET OLSUN :) ............


    



8 yorum:

  1. Çok teşekkür ederim Çağlacım sevgilerimle 🤗.

    YanıtlaSil
  2. Ay bir an süpheye düstüm bu börege pardon bu yaziya 😂😂😂 ugramismiydim diye. Küçükken bayilirdim patatesli börege.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim uğramışsındır Deryacım ama benim yorumlarda sorun çıkınca bütün yapılan yorumlar silindi ve şu anda eski yayınlarımın hiçbirinde yorum yok. Bu yüzden çok üzgünüm sizlere karşıda çok mahcubum =(. Tekrar uğradığın için çok teşekkür ederim sevgilerimle =)

      Sil
  3. En sevdiğim börek patatesli olandır. Çocukluğumdan beri bu böyle. Sabah sabah canım çekti, efendim. Ellerinize sağlık! :)

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim sevgili N.G. patatesli börek bence de en güzelidir 😊

    YanıtlaSil
  5. Ay tam da kızım istemişken. elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nilgün hanım :). Bu çok güzel bir börek denemenizi tavsiye ederim kızınızın da beğeneceğini umuyorum her ikinize de sevgilerimi yolluyorum ❤

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.