HAŞHAŞLI DOLAMA

Haşhaşlı Dolama
KurabiyeciMiss
http://kurabiyecimiss.blogspot.com/2016/03/hashasli-dolama.html
   
            Merhaba haşhaşı severmisiniz. Ben çok severim. Haşhaşla yapılan herşeyi çok severim.  11 yaşımdayken Uşak ilinin ilçesi Eşme'ye gitmiştik. Daha doğrusu babamın işi dolayısı ile oraya taşınmıştık. 3 senemi orada geçirdim. Daha sonra tekrar  İzmire geri döndük. Haşhaşla ilk orada tanıştım. Eşmede ki ev sahibimiz katmer yapıp getirmiş. Ben daha önce ne katmer yemiştim nede haşhaş. Çatlayıncaya kadar yediğimi hatırlıyorum. Çocukluk işte :).
        Eşme uşağın küçük güzel bir ilçesi. Çocukluğumun en güzel ve en hasretli anıları orada geçti. İzmir'den eşmeye giderken çok ağladığımı hatırlıyorum. 5. Sınıfa yeni başlamıştım. Öğretmenimden ve arkadaşlarımdan, çok sevdiğim kuzenimden ayrılmıştım. Çekingen içine kapanık bir çocuk olarak yeni bir öğretmen ve yeni arkadaşlar beni çok korkutmuştu. Akşama kadar hiçbir şey yemediğimi hatırlıyorum. Sanki ben yemek yemezsem babam dayanamaz vazgeçer diye düşünmüştüm. Nede olsa onun biricik kızıydım. Vazgeçmedi tabii :). Hiç unutmuyorum yeşil bir mercedesle gitmiştik İzmir'den Eşme'ye kadar. Belediye Başkanı özel olarak göndermişti. Yol boyunca ağladığımı ve hiç susmadığımı hatırlıyorum. Oraya varıncaya kadar kimseyle özelliklede babamla hiç konuşmadığımı unutmuyorum. Yeni evimize vardığımızda eşyalar bizden önce gelmişti. Bir avlunun içinde 3 tane ayrı ayrı çift katlı dışardan merdivenli evlerden ayrı, tek katlı çatısı kiremitli şimdi düşündüğümde çok güzel ama o zaman bana hapishane gibi gelen evimize varmıştık. Geç olmuştu. Yol uzundu ve hepimiz çok yorulmuştuk. Birtek şeyi hiç unutmuyorum çok acıkmıştım:). Eve girdik, kırmızı yanaklı güleç yüzlü ev sahibimiz geldi elinde üstü kareli bir sofra bezi ile örtülü bir tepsi vardı. Miss gibi de bir kokuyu yanında getirmişti sanki. Ağabeyim 13, ben 10, küçük kardeşimde 5 yaşında. Kokuyu almış yavru kediler gibi tepsiye bakıyoruz. "Geç oldu size birşeyler hazırladım afiyetle yiyin" dedi. Çayda demlemiş. Allahım ne protesto nede tavır kaldı bende :).Artık ne kadar yediysem. Sonrada sızıp kalmışım zaten.
        Hiç unutmadığım, hatırladığım da gülümsediğim güzel bir anıdır benim için. İşte böyle tanıdım haşhaşı. Özelliklede içine şeker karıştırıp sabah kahvaltılarında kızarmış ekmekle yemeye bayılıyorum.  Neyse bak nereden nereye geldik tarifimizi unuttuk :). İlk katmerle tanımıştım haşhaşı ama bugün katmer yapmayacağız. Katmeri inşallah başka sefere :). Bu gün isterseniz çörek deyin,  ister ekmek.  Artık canınız nasıl isterse :). Ben dolama diyeceğim,  Haşhaşlı Dolama.  Haydi malzemelerinizi hazır ettinizmi ben başlıyorum anlatmaya. Şimdiden ellerinize emeğinize sağlık :).

MALZEMELERİMİZ

4 Su bardağı un
3 çorba kaşığı yoğurt
2 yumurta (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı kuru maya
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 su bardağı ılık su
Tuz

İÇ MALZEME

1 Su bardağı haşhaş ezmesi
1 çay bardağı sıvı yağ

KurabiyeciMiss
http://kurabiyecimiss.blogspot.com/2016/03/hashasli-dolama.html

YAPILIŞI

Unu yoğurma kabımıza alıyoruz. Ortasını çukurlaştırıp, su, maya ve şekeri ekliyoruz. Yaklaşık 5-10 dakika aktifleşmesi için bırakıyoruz. Üzerinde küçük küçük baloncuklar oluştumu mayamız hazır demektir. Unumuza diğer malzemelerimizi ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuruyoruz. Üzerini nemli bir bezle örtüp yaklaşık 20-25 dakika dinlenmesi için bekletiyoruz.
      Hamurumuz dinkenirken biz boş durmuyoruz tabii ve haşhaşlı dolamamızın iç malzemesini hazırlıyoruz. Bunun için derince bir kaseye haşhaş ezmesini ve 1 çay bardağı yağımızı koyup iyice karıştırıyoruz. Dinlenen hamurumuzu 6 eşit parçaya ayırıp bezeler yapıyoruz ve her bir bezeyi tabaktan biraz daha büyük şekilde açıyoruz ve haşhaşlı  karışımımızı yufkamızın her yerine sürüyoruz. Gül böreğini sarar gibi sarıyoruz ve bükerek daire ( gül böreği gibi) şeklinde doluyoruz. Bütün bezeleri bu şekilde hazırlayıp tamamladıktan sonra yağladığımız tepsimize diziyoruz. Önceden ısıttığımız 220 dereceye ayarladığımız fırınımızda yaklaşık 20-25 dakika pişiriyoruz. Fırından çıkarmadan üzerine zeytinyağ sürüp bir 5 dakika daha pişiriyoruz...                        ...AFİYET OLSUN...






2 yorum:

  1. Bu tarif hem güzel hem de inat kırıyor!
    Elimde tohum şeklinde haşhaş vardı. Bir kez kek yaptım, yerken içinde çıtır çıtır etti. Bir daha da kullanma şansı tanımadım kendime. Tokmakla dövüp bu tarifi yapsam mı diye içimden geçti okuyunca. Ezme gibi olur mu ki acaba?
    Eline sağlık canım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnat kırıyor cümlesi ne kadar hoş Zülalcimm. Aslında haşhaşlı kek çok güzel oluyor ne gariptir ben de haşhaşın verdiği o çıtır çıtır hissini çok seviyorum :). Şerbetliside oluyor o kekin üzerine muhallebi, kremşanti filan döküyorsun gerçekten çok güzel oluyor ama damak tadı tabii :). Tokmakla dövünce nasıl olur hiç bilmiyorum gerçekten. Ben hazır ezilmiş alıyorum. Çünkü haşhaşı sürterek eziyorlar o da biraz kuvvet istiyor. Yinede dene istersen belki de istediğin sonucu alırsın. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için ve de kıymetli ziyaretin için sevgilerimle :) ❤

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.