Damla Çikolatalı , Üzümlü Perişan Kurabiye


Damla Çikolatalı, Kuru üzümlü Perişan Kurabiye
KurabiyeciMiss



Nefis bir kurabiye yaptım bugün, süper oldu.  Damla çikolatalı, kuru üzümlü Perişan Kurabiye 😄. Çocuklar bayıldı. Tam da sömestr tatili gelmişken sizlerle de paylaşmak istiyorum. Tatilde çocuklar için hem besleyici, hem lezzetli bir atıştırmalık olacağını düşünüyorum.  Üzümle damla çikolatanın harika buluşması. Birde en güzel yanı şekil vereceğim diye uğraşmamıza hiç gerek yok, en büyük özelliği şekilsizliği, bırakın dağınık kalsın:). Üstelik öyle kolay kolay da bayatlamıyor. Ağzı kapalı kavanozlarda uzun süre tazeliğini koruyarak saklayabiliyorsunuz. Kuru üzümün faydalarını da düşünecek olursak bu kurabiye kaçmaz, benden söylemesi. Kuru üzümün faydaları demişken, azıcık bahsetmeden geçmek olmayacak şimdi.

Kuru üzüm tam bir enerji deposu. Bir avuç kuru üzüm gün içinde azalan enerjinizin büyük bölümünü yeniden kazanmanıza destek olur. Sindirim sorunu yaşayanlar için de çok faydalı bir atıştırmalık..

Eeee ne duruyoruz? Haydi mutfak bizi bekliyor!:) Şimdiden ellerinize, emeğinize sağlık.


Damla Çikolatalı, Kuru üzümlü Perişan Kurabiye
KurabiyeciMiss

Malzemeler


250 gr margarin veya tereyağı
  (oda sıcaklığında) 
1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker
1 adet yumurta (oda sıcaklığında)
 4 - 4,5 su bardağı un
1 paket vanilya
2 çay kaşığı karbonat
1 çay bardağı damla çikolata
1 su bardağı kuru üzüm
1 çimdik tuz

Damla Çikolatalı, Kuru üzümlü Perişan Kurabiye
KurabiyeciMiss

Yapılışı

Oda sıcaklığındaki yumuşak margarinimizi veya tereyağımızı şeker, yumurta ve vanilya ile birlikte krema kıvamına gelinceye kadar elimizle eziyoruz. Unu, tuzu ve karbonatı iyice harmanlayarak karışımımıza ekleyip yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. Yoğurduğumuz hamurumuza kuru üzüm ve damla çikolatayı ekleyip hamura iyice karışana kadar çok fazla ezmeden yoğurmaya devam ediyoruz. Hazırladığımız hamurdan gelişi güzel olacak şekilde cevizden biraz daha büyük olacak şekilde parçalar koparıp yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine hamuru düzeltmeden yerleştiriyoruz. Önceden 170 dereceye ayarlayıp ısıttığımız fırınımız da hafif  kahverengi bir renk alana kadar yaklaşık 15 -20 dakika pişiriyoruz. Fırından çıkardığımız Perişan Kurabiyelerimizi tepsiden almak için soğumasını bekliyoruz. Soğuyan Perişan Kurabiyelerimizi tepsiden alıp servis ediyoruz.

💦💟 Afiyet Olsun 💟💦


Damla Çikolatalı, Kuru üzümlü Perişan Kurabiye
KurabiyeciMiss






KurabiyeciMiss







      




46 yorum:

  1. Daha afyonum bile patlamamışken,karnımda nasıl aç ama 2 bi baktım harika bi kurbaiye tarifi.Bilerek mi yapıyosunnnn 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan bilerek değil Prenses 😀. Anca bu saate yetişiyorum sabah yayınlayayım dediğim zamanda gün içindeki sorumluluklardan dolayı yine bu saate kalıyor 🙃. İdare et artık olmazmı 😄😄 sevgilerimle 😍❤

      Sil
  2. Çok güzel gözüküyor,ellerine sağlık :) Ben de dün bizimkilere irmik helvası yaptım, anneleri kırk yılda bir yaptığı için pek mutlu oldular. Mutfağa hiç girmesem özlemem her halde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha güzel olmuştur o irmik helvası Handancım ellerine sağlık 😄. Biz mutfağa girmesek yeminlen hepsi acından ölür 😀. Çok teşekkür ederim sevgilerimle ❤

      Sil
  3. Perişan denilmesinin sebebi sekli mii?:) leziz görünüyor ama mutlaka deneyeceğim. 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu kurabiyenin bir kaç ismi var sevgili Hazal perişan ismini ben yakıştırdım 😀. Öyle şeklinden dolayı biraz salaş, dağınık bir kurabiye o yüzden 😄😀 çok teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için sevgilerimle ❤

      Sil
  4. Ellerine sağlık Zehra ablacığım, görüntüsü bil mest etti. :D Hep Amerikan filmlerinden görüyoruz ya onlarda meşhur kavanozlarda falan hazır olması canım çekti, bende deneyeceğim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Amerikan filmlerinde var böyle kavanozlarda ama annelerimiz de öyle yapıyordu. Şekerli kurabiye yapardı annem böyle kavanoza koyardı biz de okula götürürdük beslenme diye bide bakkaldan bişey alıp yemeyelim diye yapardı bol bol 😄. Ama mutlaka yap İlknurcum çok güzel oluyor hele üzüm o kadar yakışıyor ki. Hem senin şimdi enerjiye ihtiyacın vardır dersler sınavlar üzüm tam senin için 😄. Çok teşekkür ediyorum güzel yorumun için sevgilerimle 😍❤

      Sil
  5. Perişan kurabiye mi?:)))Aaa ilk kez duyuyorum ama çok harika gözüküyor, eline sağlık Zehra'cığım, afiyet bal olsun. :)
    Sevgiler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azıcık perişan Müjdecim 😄. Farklı isimleri var bu kurabiyenin ben perişan dedim 😀. Çok teşekkür ediyorum güzel dileklerin için sevgilerimle ❤💙

      Sil
  6. Ben de yapıyorum bu kurabiyeden☺ Ben de ki tarifin adı kopar-at😂 Ellerinize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaç farklı ismi var sevgili Persephone 😄. Taş kurabiyede diyorlar. Biraz dağınık olduğu için ben de Perişan dedim 😀. Çok teşekkür ederim benden de kocaman sevgiler 😍❤

      Sil
  7. Budak kurabiye derdik biz bu kurabiyeyeye ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaç ismi olduğunu biliyordum ama Budak ismini ilk kez duydum sevgili Güzel ve Kültürlü 😀. O ismi de ilginçmiş çok teşekkür ederim güzel yorumun ve ziyaretin için sevgilerimle ❤

      Sil
  8. Şeklinden dolayı perişan kurabiye adını almış yani :) Önemli olan iç güzellik eminim ki tadı nefistir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz dağınık olduğu için perişan dedim Naz 😀😀. Ne güzel yere değinmişsin çok hoşuma gitti 😄. Evet önemli olan iç güzellik bu kurabiyeninde içi çok güzel. Gerçi dışıda güzel 😄. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için sevgilerimle ❤💙

      Sil
  9. Ellerine sağlık bunu denemek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka dene sevgili Yaşampare çok lezzetli bir kurabiye 😀. Çok teşekkür ederim sevgilerimle ❤

      Sil
  10. Canım Zehrammm beni anaokulunda çalıştığım yıllara götürdün. Ne çok severdi çocuklar bu kurabiyeyi hey gidi günlerrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tigrisimmm ama sen hala anaokulunda değilmisin 😀. İlk yıllar değilmi 😀. O güzel yıllara götürebildiysem ne mutlu bana 😍. Çocuklar gerçekten bu kurabiyeyi çok seviyor 😀. Öpüyorum seni kocaman sevgilerimi yolluyorum 😍😙❤❤

      Sil
  11. Üzüm,çok önemli bir besin kaynağı.Dağınık olduğundan dolayı sanırım adı perişan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok faydalı çok güzel enerji veriyor, kan yapıyor ama herşeyde olduğu gibi fazlası da zararlı kan şekerini yükseltiyor 😊. Evet biraz şekilsiz ve dağınık olduğu için perişan dedim ben ama birkaç ismi daha var 😀. Sevgilerimle ❤

      Sil
  12. Sıkma kurabiye gibi olmuş ne güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç öyle düşünmemiştim sevgili Yeşim 😀. Koparıp atıyoruz işte şekil yok dert yok 😀. Çok teşekkür ederim güzel yorumun ve ziyaretin için sevgilerimle ❤

      Sil
  13. Allah! acayip görünüyor.
    Eline koluna sağlık. Bu tür şeyleri çocuklara niyetle yapıyorum, en çok biz yiyoruz. :D
    Heveslendim ama dur bakayım yapabilecek miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep öyle oluyor zaten Kubad 😂😂. Bende öyle yapıyorum sonra kendime bile çaktırmadan kavanozdan birer ikişer aşırıyorum 😂. Ama kurabiye bu ya yediriyor kendini işte. Eminim yaparsın o kadar basit ki kopar kopar at 😄hemde besleyici istersen içine ceviz veya fındık da koyabilirsin. Küçük prenslerin için güzel bir atıştırmalık olur 😊. Çok teşekkür ediyorum güzel yorumun için sevgilerimle ❤

      Sil
  14. Zehra kızım. Perişan kurabiye... Sen çoook yaşa kızım. Ama tadı görünüyor. Ahhh şu şeker meselem nerden çıktı benim, o kadar da seviyorum ki... Artık kızlara yaparım, ucundan tadarım. Emeğine sağlık canım. Çok sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de çokkk yaşa emi Ece ablacım 😀. Sen onun adının perişan olduğuna bakma Naz'ın da dediği gibi içi güzel onun 😂😂. Tadı gerçekten çok güzel. Ahhh şeker haklısın ablacım için de üzüm de var 😟. Ama torununun seveceğine eminim senin için de bi taneden zarar gelmez diye düşünüyorum ama sen yinede beni değil doktorunu dinle 😊. Çok teşekkür ederim ellerinden öpüyorum ablacım benden de kocamam sevgiler ❤💙

      Sil
  15. çok severim böyle perişan kurabiyeleri görüntüleri çok hoşuma gidiyor, üzümlü ve çikolatalı oluncada dabıl hoşlanma, ellerinize sağlık Zehra Hanımcım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hem görüntüleri hem de lezzetleri çok güzel olyor Esra hanımcım 😊. Yapmasıda çok kolay ve dabıl mutluluk gerçekten ne güzel söylediniz 😀🤗. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz ve ziyaretiniz için sevgilerimle 😍❤

      Sil
  16. Zehra'cım bu ne güzel bir kurabiye. Uğraşmadan yapılabiliyor misss, ismine de bayıldım perişan kurabiye :))) Ellerine emeğine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gökçecim gerçekten çok kolay bir kurabiye kopar at bırak perişan kalsın 😂😂. İsmi gibi tadı da güzel kolay da bayatlamıyor üstelik 😊. Tekrar teşekkür ederim sevgilerimle ❤😍

      Sil
  17. Zehraaaa <3 Damla çikolata ve kuş üzümü nasıl sevilmesin ki bende sütle beraber yerdim şuan olsa :)) Ellerine sağlık canım benim öpüyorum seni ^.^ Ben bunu yaparım kavanoza koyar 3-4 gün yerim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurabiyenin en sevdiği arkadaşı süt zaten Gözdemm 😀. Senin o müthiş karamelli browninin yanında bizim perişan kurabiyenin lafı bile olmaz ama bu kurabiyede çok güzel gerçekten 😄. Mutlaka yap çok beğeneceksin eminim. Çok teşekkür ederim benden de sana kocaman sevgiler ve öpücükler 😙😍❤

      Sil
  18. En sevdiğim kurabiyelerdendir :) senden de görmek güzel oldu, ellerine sağlık Zehracım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sinemcim sanırım herkesin sevdiği ve benim çok sık yaptığım bir kurabiye 😊. Seni gördüğüme sevindim çok teşekkür ediyorum ziyaretin ve güzel yorumun için sevgilerimle ❤💕

      Sil
  19. Perisan kurabiye benim su anki hasta halime uydu 😊. Cayla iyi giderdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh hastamısın Deryacım çok geçmiş olsun dilerim çok önemli bir şey değildir 😔. Aman kurabiye perişan olsun da sen olma. Çayla, Nescafeyle, sütle neyle istersen çok güzel gidiyor vallahi 😀😄. Acil şifalar diliyorum sana çok teşekkür ederim bu hasta halinle bile geldiğin için kocaman sevgiler yolluyorum sana ❤❤

      Sil
  20. Biri dağınık mı dedi???? Geldim Zehram geldim rahat rahat dağıtabiliriz kurabiyeleri :P
    Çok severim perişan kurabiyeleri (kan çekiyor herhalde ahahaha :D) hele de fındık üzüm pek yakışır! Yalnız ilk okuduğumda "şekilsiz"i "şekersiz" anladım algıda seçicilik bu olsa gerek :D

    Eline sağlık canım arkadaşım, tatilde de kan can şifa olsun evdekilere ;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dedi dedi Dağınığımmm ben dedim baktım başka türlü geleceğin yok bi ses edeyim dedim özlüyorum çünkü seni 😀😀. Gel sen dağıtırız biz kurabiyeleride ortalığıda istediğin kadar 😂😂. Ceviz, fındık hatta ben bazen fıstıkta koyuyorum çok besleyici oluyor. İşte bi tek şekersiz yapamıyorum çünkü şekersiz sevmiyor benim koca minnaklar 😄. Çok teşekkür ederim canım benim güzel dileklerin için kocaman sevgiler yolluyorum sana ❤💕😙

      Sil
  21. Kurabiyenin ismi çok dikkat çekici. Yazıyı okuduktan sonra evdeki kuru uzumlerden bulup yedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o yüzden perişan dedim Zülalcim dikkat çeksin diye 😄. Kuru üzüm çok faydalı gerçi yaş üzümde faydalı ama kurusu daha faydalı. Vücudumuzun günlük enerji ihtiyacını karşılamasıda cabası 😀. Ama her şeyde olduğu gibi üzümün de fazlasının zarar getirdiğini unutmamak gerekiyor 😄. Çok teşekkür ediyorum ziyaretin için sevgiler yolluyorum sana ❤💙💕

      Sil
  22. Muhteşem gözüküyor özellikle diyet yaparken :P Keşif etkinliğinden geliyorum, bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hoşgeldiniz sefalar getirdiniz sevgili Çağan 😊. Uğradım bloğunuza takibime aldım güzel paylaşımlarda görüşmek dileğimle sevgiler😊

      Sil
  23. Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum Yelizcim 😊. Özellikle üzümlerini. Çok teşekkür ederim ziyatetin için 😀. Sevgilerimle 😙❤

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.